سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از نشانه های فقه، بردباری و دانش و سکوت است . سکوت دری از درهای حکمت است . سکوت، محبّت می آورد و راهنمای هر گونه خیری است [امام رضا علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :16
بازدید دیروز :30
کل بازدید :53660
تعداد کل یاداشته ها : 35
103/3/1
2:14 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
اکرم علی حسینی[3]
بارالها... از کوی تو بیرون نرود پای خیالم نکند فرق به حالم چه برانی،چه بخوانی ... چه به اوجم برسانی چه به خاکم بکشانی ... نه من آنم که برنجم نه تو آنی که برانی.. نه من آنم که ز فیض نگهت چشم بپوشم نه تو آنی که گدا را ننوازی به نگاهی در اگر باز نگردد... نروم باز به جایی پشت دیوار نشینم چو گدا بر سر راهی کس به غیر از تو نخواهم چه بخواهی چه نخواهی باز کن در که جز این خانه مرا نیست پناهی

خبر مایه
بایگانی وبلاگ
 
آذر 89[5] دی 89[14] بهمن 90[4]

مشکل ترس از مدرسه بیشتر در مدارس ابتدایی دیده می شود.اگر در مقاطع بالا تر دیده شوند باید مورد بررسی دقیق تر وعمیق تر قرار گیرند.

ترس از مدرسه چیست؟ بی میلی شدید برای رفتن به مدرسه را ترس از مدرسه می خوانند این دسته از دانش آموزان دارای اضطراب شدید ومفرط به هنگام جدا شدن از افراد مورد عتاقه  ی خود مثل مادر یا خانه یا محیط های مورد نظر خود می شوند که به صورت واکنش ترس از مدرسه وبی میلی به رفتن مدرسه یا در واقع جدا شدن از مورد های علاقه خود،نشان داده می شود .این ترس،شدیدتر از آن چیسزی می باشدکه معمولاً کودکان در این سن نشان می دهند. زیرا به طور کلی بچه ها در سنین اوّلیه ورود به مدرسه بیشتر مایل هستند در خانه باقی بمانند ونزد دیگر افراد خانواده به سرگرمی بپردازند آیا این گروه،از کودکان آنچنان از این جدایی وترک منزل در هراس می باشند که عوارض جسمانی وروانی جنبی از خود بروز می دهند؟در این جا دو نوع ترس از مدرسه را می توان طبقه بندی کرد.

1-ترس از مدرسه واقعی راهی

2- برای ترس در سراسر زندگی

این طبقه بندی به وسیله «کندی» درسال 1965 ارائه شده است به نظر او در نوع یک ترس برای اولین بار ایجاد می شود وحملات بعد از بیماری روز چهارشنبه وپنج شتبه در روز شنبه آغاز می شود.ترس معمولاً در کلاس های اول تا سوم متداول است ونگرانی کودک بیشتر از جدایی یا مرگ ومیر آنها ناشی می شود ودر خانواده اشکال خاصی وجود ندارند .ولی در نوع دوم واکنشی است حاد که در آینده به نوع ترس های دیگر یا مشکلات دیگر منتهی می گردد و برخلاف نوع اول ،چندین بار تکرار می شود واین شاید به دلیل روابط خانوادگی وگسیختگی آن باشد. ومعمولاً هم بیشتر در کلاس های بالاتر رایج است ودر این نوع مثل نوع اول دیگر دانش آموز نگران فوت یا مرگ ومیر خانواده اش نیست.به هر حال می توان از مقایسه دو نوع بالا نتیجه گرفت که نوع اول ترس از مدرسه ساده تر است که به درمان هم سریع پاسخ می دهد.ولی مشکل نوع دوم مثل فرار از مدرسه یا گریز از مدرسه است که پیچیدگی بیشتری را دارا می باشد .پس لازم است خانواده ازمحبتهای افراطی پرهیز کرده وآنها بیشتر با محیط مدرسه آشنا کنند.

منبع: کتاب شناخت مشکلات رفتاری درکودکان ونوجوانان

تالیف شهلا فرقانی رئیسی